A hűtőmágnes 58 mm átmérőjű, ára 360,- Ft / darab (bruttó).

Amikor elkezdtük a piacozást, arra gondoltam, hogy kellene valamilyen promóciós anyag, amit a vevők magukkal vihetnek, és emlékezteti őket arra, hogy honnan is szerezték azokat a finomságokat, mint például a darált erőspaprika, málna- vagy szederszörp, sütőtök ivólé, sárgarépa ivólé, sűrített paradicsom, fűszeres chutney, céklalekvár, szilva chutney, és a többi elképesztően ízletes és egészséges, tartósítószer mentes, csak tisztán gyümölcsökből és zöldségekből álló készítményeket. „A nyár ízei palackba zárva” – ez volt a mottónk. Azért beszélhetek csupa dicsérő jelzőkkel, mert ezeket nem én készítettem, ebben a vállalkozásban én csupán sofőr voltam, a fuvarozás volt az egyetlen feladatom. Na meg magam is fogyasztója vagyok a készítményeknek mind a mai napig.

Véletlenül találtam meg a hűtőmágnes készítő berendezést és készítettem néhány fajtát. És bevált. Ez egy nagyon egyszerű reklám, azonban feltételezi a személyes kapcsolatot, ez nem szórólap, nem érdemes postaládákba bedobálni, hanem a vevő kezébe kell adni. De ez szerintem az egyik legtartósabb reklám is egyben, aki felteszi a hűtőre, jó eséllyel nem veszi le onnan és naponta találkozik vele, így további költségek nélkül tudjuk hirdetni árunkat vagy szolgáltatásunkat.

Az egyetlen hátránya, hogy a mérete miatt viszonylag kevés információt lehet rajta elhelyezni olvashatóan, ezért érdemes valamilyen logót, vagy a termékünkkel kapcsolatos jellemzőt rátenni. Ez általában egy kép a termékről, vagy ha több dologgal is foglalkozunk, akkor a cégünk jelképe, emblémája és valamilyen elérhetőség. Ez lehet telefonszám, vagy egy weboldal, de a mi esetünkben például annak a piacnak a címe volt, ahova árusítani jártunk.

Én nem vagyok grafikus, ezt a szakmát sem véletlenül tanítják évekig, sok mindent figyelembe kell venni ahhoz, hogy a végeredmény jó legyen. Mi is kaptunk segítséget unokahúgomtól, aki nálam sokkal jobban ért a képek megkomponálásához. Bármennyire is jónak tűnik egy terv a monitoron, azt is figyelembe kell venni, hogy a hűtőmágnesen még van egy védőfólia, ami tompítani fogja a színeket, figyelni kell a betűméretre és az arányokra. De azért hozzáértő kezekben viszonylag hamar kialakulhat egy olyan egyedi illusztráció, ami képes megragadni a figyelmet és érdekes, valami igazán ránk jellemző dolgot ábrázol.

Ugyanakkor ez az eszköz nem csak cégek, vállalkozások hírvivője lehet, hanem számunkra fontos eseményeket is rátehetünk, legyen az esküvő, sportverseny, kirándulás, díjátadó, lakásavató, vagy egy családi fotó. És ahogy mondani szoktam, ha új helyre mész, mindig legyen nálad hűtőmágnes. Az vonzza a hűtőt, utána meg elvagy a benne lévő sörökkel 🙂

Két hűtőmágnes a piacra készültek közül